اخبار داخلی

برگزاری مراسم بزرگداشت روز فناوری اطلاعات در خراسان جنوبی

مراسم روز فناوری اطلاعات به همت استانداری خراسان جنوبی، اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند و نظام صنفی رایانه ای استان در روز ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن شهید رجایی استانداری با حضور استاندار محترم خراسان جنوبی و تنی چند از مدیران ارشد استان به همراه مدیران فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی برگزار گردید.

در این مراسم که با هدف معرفی ظرفیت ها و دستاورد های حوزه فناوری و بررسی راهکارهای لازم به منظور آموزش و صدور مجوز در این حوزه و همچنین شناسایی و تجلیل از فعالان فناوری در بخش خصوصی و دولتی برگزار گردید در بخش خصوصی از ۶ شرکت و در لایه دولتی از ۴ ارگان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی در این جلسه به تشریح فعالیت های حوزه فناوری و مشوق های لازم برای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال پرداخت.

مهدی باقری در ادامه افزود: با توجه به اینکه فناوری اطلاعات در زمینه هوش مصنوعی انقلابی در دنیا بوجود آورده ما باید در استان خراسان جنوبی از مدیران آینده نگر و با قدرت ریسک بالا برای اجرای پروژه های بخش خصوصی و دولتی استفاده نماییم.

وی خاطر نشان کرد بنابه ضرورت برنامه هفتم توسعه که بخش مهمی از آن را فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل می دهد بهترین راه به کارگیری بخش خصوصی توانمند است و با توجه به دلسردی فعالین این حوزه از روند صدور مجوز ها و کندی تصمیم گیری مدیران، تفاهم نامه ای سه جانبه بین اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و همچنین اداره کل فنی و حرفه ای منعقد گردیده است تا با شناخت بیشتر و تسهیل گری در رشد بخش خصوصی بتوانیم اقتصاد دیجیتال را در استان خراسان جنوبی توسعه دهیم.

باقری خاطر نشان کرد: مطمئنا در استان ظرفیت های جوان و فعالین سرمایه گذار زیادی در حوزه فناوری اطلاعات داریم و می توانیم به راحتی استان خراسان جنوبی را با توجه به کمبود نعمت های الهی و ضعف صنعت و کشاورزی تبدیل به هاب منطقه در فناوری اطلاعات نماییم.

در ادامه استاندار خراسان جنوبی به لزوم همبستگی و کار تیمی در زمینه فناوری اطلاعات تاکید و حضور شرکته ای توانمند را در نمایشگاه ها و رویدادهای فناوری منطقه لازم دانست.

دکتر قناعت با اعلام آمادگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تاکید کرد که در استانداری خراسان جنوبی هر آنچه لازم است فراهم می کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های بخش خصوصی برای پیشبرد فناوری اطلاعات استان استفاده نماییم.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا