اخبار داخلی

در دیدار رئیس و دبیر اتاق بازرگانی بیرجند بامدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان شد:بندر خشک؛ فرصت طلایی برای توسعه تجارت و حمل‌ونقل شرق کشور

 

در دیدار رئیس و دبیر اتاق بازرگانی بیرجند بامدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان شد:بندر خشک؛ فرصت طلایی برای توسعه تجارت و حمل‌ونقل شرق کشور*

محمد مودی،مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به نقش راهبردی بندر خشک در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان اظهار کرد: استقرار بندر خشک در خراسان جنوبی می‌تواند به‌عنوان حلقه واسط بین مراکز تولید، بازارهای مصرف و بنادر جنوبی کشور عمل کند و زمینه‌ساز رونق اقتصادی و توسعه صادرات در استان باشد.

مودی افزود : برنامه‌ریزی برای ایجاد بندر خشک در استان از اولویت‌های این اداره کل به شمار می‌رود و با عملیاتی شدن این پروژه، ضمن تسهیل جابه‌جایی کالاها، هزینه‌های حمل‌ونقل به‌طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بندر خشک به‌عنوان یک پایانه لجستیکی پیشرفته، این ظرفیت را دارد که گره حمل‌ونقل شرق کشور را باز کند و نقش مهمی در تقویت زنجیره تأمین، تسهیل صادرات محصولات معدنی و کشاورزی و همچنین اتصال استان به کریدورهای بین‌المللی ایفا نماید.

وی تأکید کرد: با توجه به توسعه فعالیت‌های معدنی در منطقه و افزایش مبادلات تجاری، اجرای این پروژه می‌تواند ضمن جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، زیرساخت لازم برای جهش اقتصادی استان را فراهم آورد.
علیرضا خامه زر،رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در این دیدار به اهمیت تجارت فی مابین ایران و افغانستان و نقش استان خراسان جنوبی در این حوزه به اهمیت جاده مواصلاتی ماهیرود -فراه اشاره و تسریع در روند تکمیل این پروژه را خواستار و از توجه ویژه استاندار محترم و مدیرکل راه و شهرسازی استان به این پروژه بین المللی تشکر واظهار امیدواری کرد با تکمیل و‌ راه اندازی این جاده افزایش قابل توجهی در عملکرد تجارت خارجی استان شاهد خواهیم بود .

تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل برای رونق تجارت و جهش اقتصادی در خراسان جنوبی*

علیرضا خامه‌زر،رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند در دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی استان اشاره به اهمیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل در توسعه صادرات و جهش اقتصادی استان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با افزایش فعالیت‌های معدنی و بازرگانی، نیاز به تقویت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر، کمبود تریلی و محدودیت‌های موجود در ناوگان حمل‌ونقل ریلی، یکی از مهم‌ترین عوامل کندی جابه‌جایی کالا در استان به شمار می‌رود. این موضوع نه تنها هزینه‌های حمل را افزایش داده، بلکه موجب تأخیر در صادرات و تضعیف رقابت‌پذیری فعالان اقتصادی منطقه شده است.

خامه زر همچنین توسعه ریل، جاده و ناوگان باربری را مقدمه‌ای برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های معدنی و تحقق جهش اقتصادی استان دانست و افزود: آینده خراسان جنوبی وابسته به برنامه‌ریزی هدفمند و سرمایه‌گذاری پایدار در زیرساخت‌های حمل‌ونقل است؛ موضوعی که در صورت تحقق، امکان دسترسی بهتر به بازارهای جهانی و افزایش سهم استان در صادرات کشور را فراهم می‌سازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توازن در توسعه مسیرهای حمل‌ونقل، به ویژه در مسیر شمال ـ جنوب و حوزه معادن، باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا منطقه بتواند نقش مؤثر خود را در اقتصاد ملی ایفا کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

دکمه بازگشت به بالا