اخبار داخلی

طی نامه‌ای به فعالان بخش خصوصی مطرح شد درخواست غلامحسین شافعی از شرکت‌کنندگان در انتخابات اتاق‌های بازرگانی

غلامحسین شافعی طی نامه‌ای خطاب به فعالان بخش خصوصی نوشت: در مسیر رقابت‌های انتخاباتی هر اقدام ناپسندی به ویژه نگاه‌های انحصارطلبانه، ظلم به کشور، بخش خصوصی و نهاد اتاق‌های بازرگانی خواهد بود.

غلامحسین شافعی طی نامه‌ای به تمامی فعالان بخش خصوصی که قرار است اسفندماه به عنوان رای‌دهنده یا کاندیدا در انتخابات اتاق‌های بازرگانی شرکت کنند، توصیه کرد تا از هر اقدامی که به چهره و منافع بخش خصوصی خدشه وارد کند، پرهیز کنند.

متن کامل نامه غلامحسین شافعی به فعالان بخش خصوصی را در ادامه می‌خوانید:

همکاران ارجمند و همراهان گرامی

با سلام و ادای احترام

‌اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به‌عنوان قدیمی‌ترین تشکل بخش اقتصاد و نهاد مدنی کشور، با قدمتی قریب به ۱۴۰ سال، میراث گران‌بهایی است که در گذر ایام به همت انسان‌های بزرگ، شرافتمند و میهن‌پرست دوام و قوام داشته تا امروز که به ما سپرده شده است.

‌یکایک اعضاء اتاق در حفظ این میراث بزرگ مسئولیتی سنگین بر دوش دارند. به همین استناد نیز هیچ‌کدام از ما حق نداریم به‌عنوان رأی‌دهنده یا نامزد یا عضو ائتلاف‌های انتخاباتی، اقداماتی را انجام دهیم که نتیجه آن خدشه وارد آمدن به چهره و منافع بخش خصوصی و مولد کشور باشد. (چراکه همه این‌ها در چهارچوب منافع ملی قرار می‌گیرند و معنا پیدا می‌کنند.)

‌در مسیر رقابت‌های انتخاباتی، هر اقدام ناپسندی به‌ویژه نگاه‌های انحصارطلبانه که موجب کم رغبتی بزرگان اقتصاد کشور یا تنگ شدن عرصه بر انتخابات آن‌ها برای حضور در ارکان اتاق شود، ظلم به کشور، بخش خصوصی و نهاد اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواهد بود.

آمارهای رسمی گواهی می‌دهند که حدود ۷۰ درصد ارزش‌افزوده بخش صنعت در کشور (در کارگاه‌های ۱۰ نفر کارکن به بالاتر)، توسط بنگاه‌های عضو اتاق ایران تولید می‌شود. با این اوصاف حضور کسانی که هیچ اثر معناداری درحرکت اقتصادی کشور ندارند، در ترکیت هیئت نمایندگان اتاق‌های کشور شایسته جایگاه و هویت پارلمان بخش خصوصی نیست. ما مسئولیم تا استقلال اتاق و جایگاه بخش خصوصی را در اقتصاد کشور ارتقاء ببخشیم.

‌در این فرصت از تمامی اعضاء محترم اتاق در سراسر کشور تقاضا و تمنا دارم تا برای آینده بهتر و رشد و ارتقای این نهاد تشکلی و مدنی و همچنین کمک و مساعدت بهینه به ساختارهای مختلف حاکمیتی کشور عزیزمان ایران، بزرگان اقتصاد بخش خصوصی کشور که صاحب اهلیت حرفه‌ای هستند را برای اداره اتاق انتخاب نمایند.

‌رفتار و کنش‌های بخش خصوصی در فرآیند انتخابات اتاق، قطعاً می‌تواند به‌عنوان الگوی اخلاق‌مداری، توجه به عقاید مختلف و احترام به حق انتخاب، ترویج و نهادینه شود.

‌امیدوارم همه همکاران ارجمند با درک شرایط موجود کشور، ضمن حضور حداکثری در انتخابات، افرادی شایسته را به‌عنوان نمایندگان خود در بدنه مدیریتی اتاق‌ها انتخاب نمایند و رسالت عظیم خویش را برای صیانت از این سرمایه ملّی در این مقطع مهم به انجام برسانند تا همه ما سربلند و سرافراز از این مرحله خطیر عبور کرده و میراث ارزشمند اتاق را قوی‌تر از گذشته به دست آیندگان بسپاریم.

 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                         با احترام

 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                           غلامحسین شافعی

 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌                                                                                                                                           بهمن‌ماه ۱۴۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا