اخبار سراسری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی: چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی در سطح ملی تکریم می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: آیین تکریم ملی از مدیرعامل شرکت کویر تایر به عنوان چهره ماندگار صنعت استان همزمان با هفته صنعت در استان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بیرجند به نقل از خاورستان، جواد اشرفی با بیان این مطلب در جلسه برنامه‌ریزی جهت تجلیل از یک کارآفرین و چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی اظهارداشت: مهندس زینلی، مدیرعامل کویر تایر یک مدیر تمام عیار و جهادی است که مدیریت ایشان باعث شده کویر تایر امروز افتخار صنعت تایر کشور و نماد علم و صنعت خراسان جنوبی باشد.

وی با بیان اینکه تکریم از نخبگان استان‌ها با مجوز بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزاری می‌شود، بیان کرد: در خراسان جنوبی مجوزات ملی در راستای تکریم ملی از آقای محمدحسین زینلی به عنوان چهره ماندگار در صنعت استان اخذ شده است.

معاون استاندار افزود: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است که در هفته صنعت در تیرماه امسال تکریم ملی در خور شأن این مدیر جهادی و فعال و فخر حوزه صنعت استان داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ امروز شرکت کویر تایر با داشتن سهم ۲۰ درصدی از مقدار تولیدی تایرهای سواری و سهم بیش از ۶۴ درصدی از بازار لاستیک با سایز بزرگتر از ۲۰ و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای خیل عظیمی از جوانان متخصص و تلاشگر کشور(بطوری که سهم ۱۸ درصدی شاغلین بخش صنعت استانی خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است) یک بنگاه عظیم تولیدی دانش بنیان می باشد.

حمد حسین زینلی، مدیر خوشنام و معتبر صنعت کشورمان، خود بنیان گذار این مجموعه بوده و در سال‌های دشواری که تحریم ها سخت ترین شرایط را برای میهن و مردم تحمیل می ساخت و می سازد این مدیر برجسته از صفر تا صد یک کارخانه بزرگ تایرسازی را برنامه ریزی و سازماندهی کرد و اکنون پس ازگذشت نزدیک چهار دهه پس از تاسیس این شرکت، بار دیگر تحت مدیریت مهندس زینلی علیرغم تمام معضلات اقتصادی حاکم بر شرایط امروزه کشور، کویرتایر به روند صعودی و رو به تعالی خود ادامه می دهد.

شرکت کویرتایر ، بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی است که براساس آمار سال ۱۴۰۰ شمسی به لحاظ حلقه ای ۴/۱۹ درصد تولید تایرهای سواری کشور و حدود ۱۷ درصد کل تولید تایرخودروی کشور را دارا می باشد.
ک

لیه محصولات تولید شده توسط تایرسازان داخلی خودرو، تایر موتور سیکلت، تایر دوچرخه، تیوب، فلپ و در سال ۱۴۰۰ برابر ۲۹۵ هزار تن بوده است.

همچنین شرکت کویرتایر با اشتغال مستقیم ۱۳۴۱ نفر ۱۸ درصد شاغلین پخش صنعت استان و ۳۸ درصد شاغلین بخش صنعت شهرستان بیرجند را به خود اختصاص داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا