اولین کارگاه آموزشی میز الکترونیک خدمات سازمان توسعه تجارت ایران
اولین کارگاه آموزشی میز الکترونیک خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با حضور روسای ادارات بازرگانی خارجی سازمان صمت استان های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این همایش با بیان اینکه دانایی با استفاده از اطلاعات بدست می آید، اظهار کرد: داده، اطلاعات و دانش از موارد مورد نیاز در کسب دانایی است.
سید علیرضا حسینی میز خدمت را راه حلی برای تسهیل کار ارباب رجوعان در سازمان ها و ادارات دولتی دانست و افزود: هدف از راه اندازی این میز در دستگاه های دولتی، ایجاد پنجره ای واحد برای دسترسی کاربران به تمام خدمات یک سازمان است.
وی بیان کرد: ۱۸ خدمت در میز خدمت الکترونیک سازمان صنعت، معدن و تجارت تعریف شده که برخی اطلاع رسانی و برخی هم خدمت رسانی می کنند.
حسینی با اشاره به اهمیت راه اندازی میز خدمت الکترونیک بیان کرد: این امر باعث کاهش زمان پاسخگویی به ارباب رجوع و رسیدگی هر چه بهتر و بیشتر به خواسته ها می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای راه اندازی میز خدمت الکترونیک، از استان های مختلف به صورت الکترونیکی نظر می شود تا این میز بر اساس نظرات راه اندازی شود.
مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: اقتصاد مانند زنجیره ای بوده که تمام حلقه ها در استحکام آن نقش دارند بنابراین باید تمام فعالان اقتصادی مورد توجه ویژه قرار گرفته و حمایت شوند.
گفتی است در این همایش نقطه نظرات، پیشنهادات و سوالاتی از سوی اعضای حاضر پیرامون سامانه های سازمان صمت مطرح و توسط مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران پاسخ داده شد.