اخبار داخلی

در اولین جلسه کمیسیون صادرات، واردات و امور مرز اتاق بازرگانی بیرجند مطرح شد:ظرفیت های تولیدی و بازرگانی استان با هم همراه شود/ لزوم پایش صادرات استان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به لزوم پایش صادرات استان، گفت:  ظرفیت های تولیدی و بازرگانی استان با هم همراه شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، علیرضا خامه زر در اولین جلسه کمیسیون صادرات، واردات و امور مرز اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه ضعف کمیسیون های تخصصی ضعف اتاق بازرگانی را می رساند، اظهار کرد: هرچه کمیسیون ها پربارتر باشد و موضوعات را به درستی رصد کنند، به نتایج مطلوب تری در حوزه رفع مشکلات خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه مسائل حوزه صادرات و مرز باید به سرعت در کمیسیون مطرح‌ و پیگیری شود، افزود: اقدامات جزیره ای باید کاهش یابد و حتی اگر ادارات دولتی در حوزه صادرات کاری می کنند زیر چتر کمیسیون انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه در سال گذشته خروج ناوگان سوختی از کشور موجب ترافیک در مرز می شد، گفت: در این راستا با پیگیری های انجام شده سامانه ای طراحی شد که موجب شکستن ترافیک مرز شد و بسباری از استان ها از آن الگوبرداری کردند.

وی با بیان اینکه قسمتی از کار کمیسیون تسهیل امور است، عنوان کرد: صادرات استان باید پایش شود تا قدرت چانه زنی ما در اتاق ایران افزایش یابد و بتوانیم بخشی از اعتبارات کمیسیون را تامین کنیم.

خامه زر با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی دالان خدمات به دیگر استان ها است لذا نیاز به حمایت بیشتری از سوی اتاق ایران دارد، افزود: ظرفیت های تولیدی و توان بازرگانی و بازاریابی استان باید با یکدیگر همراه شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت و سوی برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان در خارج از کشور حرکت کنیم، گفت: از دوره های گذشته به دنبال ایجاد شرکت مدیریت صادراتی جهت بازاریابی توانمندی های استان داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه باید به جایی برسیم که تولیدکننده تنها به کار تولید بپردازد و به فکر بازاریابی و فروش نباشد، عنوان کرد: بحث تعهدات ارزی مشکل و معضل بزرگی در سطح ملی است.

وی ادامه داد: صادرات میلیونی پیله وران ایرادی اساسی است که موجب شد پیله وران در بازارچه های مرزی روی دست هم بلند شوند.

خامه زر با اشاره به اینکه با ساز و کار دولت نمی توانیم رفع تعهدات ارزی داشته باشیم، افزود: متاسفانه پیله وران بدون دانش وارد حوزه صادرات می‌شوند و لذا صادرات پیله وران از این طریق باید محدود و از طریق کارت بازرگانی صادرات نمایند.

اکبری، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم در کمیسیون صادرات فعالیت ها در جهت بهتر و پویاتر شدن مرز ماهیرود بیش از پیش افزایش یابد‌.

وی با بیان اینکه باید از تجارب صادرکنندگان برتر استان در جلسات کمیسیون بهره مند شویم، افزود: پیگیری های لازم در راستای بازگشایی بازارچه های مرزی نیز باید انجام شود.

اکبری با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ایران مناسبات سیاسی در مناسبات اقتصادی تاثیر می گذارد، گفت: رقابت های ناسالم غرفه داران در بازرچه های مرزی باید توجیه و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید تشکلی از پیله وران و بازرگانان در مرز ماهیرود ایجاد شود تا بتوانیم با تعامل و هماهنگی و نرخ گذاری خدمات غرفه داری و همچنین مشکلات تعهدات ارزی و سایر مسائل را تا حدودی کاهش دهیم.

راستگو نژاد،از بازرگانان استان در این جلسه با اشاره به اینکه افزایش عوارض گمرکی در کشور افغانستان باعث شده بازارچه ماهیرود رونق گذشته را نداشته باشد، اظهار کرد: در این راستا باید با سران‌ گمرک کشور افغانستان ارتباط برقرار شود‌.

وی ادامه داد: در جهت توسعه صادرات استان باید سعی کنیم بازارچه میل ۷۳ و یزدان را نیز بازگشایی کنیم.

 رامین سنایی فر،مدیر عامل شرکت مکیال تجارت در این جلسه اظهار کرد: در کمیسیون های دوره های قبل بر موانع و مشکلات متمرکز بودیم و امروز لازم است اتاق فکرهایی در راستای تمرکز بر ایده های جدید و فرصت ها تشکیل شود.

افشین علی آبادی، مدیرعامل شرکت دنیای سبز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد محصولات شرکت دنیای سبز به عراق صادر می شود.

وی افزود: تولیدکنندگان استانی دسترسی به بازارهای هدف ندارند لذا باید مورد حمایت قرار گیرند.

 جلیل شیبانی از بازرگانان استان در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه افراد قدیمی به دلیل فعالیت های غیر نظارتی برخی کار خود را از دست می دهند، اظهار کرد: متاسفانه شرایط مرز در خراسان جنوبی مطلوب نیست چراکه در کشور قیمت ها روزانه افزایش می یابد اما در مرز ماهیرود کاهش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مسائل مالیاتی به روز شود، افزود: باید در خصوص صف وحشتانک ایکس ری در مرز ماهیرود چاره ای اندیشیده شود.

علی اکبرفرامرزی،نائب رئیس اول اتاق بازرگانی بیرجند در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلات استانی باید با استاندار مطرح شود، اظهار کرد: در خصوص مشکل رفع تعهدات ارزی باید با حضور نمایندگان مجلس در استان به دیدار مسئولین کشوری رفت و حتما مسئله را پیگیری کرد.

گفتنی است در پایان جلسه با رای گیری از اعضای این کمیسیون آقای رامین سنایی فر به عنوان نائب رئیس اول و آقای افشین علی آبادی به عنوان نائب رئیس دوم کمیسیون صادرات، واردات و امور مرزی اتاق بازرگانی انتخاب شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا