اخبار سراسری

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد: ارزآوری ۶۹ میلیون دلاری کالاهای خراسان‌جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سهم کالاهای خراسان‌جنوبی از صادرات گمرکات استان در نه ماهه سال جاری ۶۹ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار بوده است.

محمد علی خاشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در نه ماهه نخست سال جاری سهم کالاهای خراسان‌جنوبی از صادرات از گمرکات استان حدود ۹۹۴ هزار و ۲۸۴ تن بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: ارزش دلاری این کالاها نیز حدود ۶۹ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار بوده است.

خاشی وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین کشورهای هدف صادراتی کالاهای خراسان‌جنوبی عراق، پاکستان، ترکمنستان بوده است، ادامه داد: میزان آمار صادرات و واردات کالاهای استان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۴۰ درصدی از نظر ارزش و افزایش ۱۰ درصدی از نظر وزن را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشتر کالاهای صادراتی خراسان‌جنوبی نیز شامل مواردی چون گازوئیل، سیمان، هیدروکربن سبک، صیفی‌جات و کاشی بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در نه ماهه سال ۹۸ میزان کالاهای وارداتی از مرز خراسان‌جنوبی نیز حدود ۳۰ میلیون و ۱۵۲ هزار دلار بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۷۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

خاشی با اشاره به اینکه بیشتر این کالاها از کشور چین و کشورهای همسایه وارده شده است، بیان‌کرد: بیشتر کالاهای وارداتی از مرز خراسان‌جنوبی نیز پنل خورشیدی، قطعات مربوط به خط تولید کاشی، شتر، گوسفند، بذر یونجه، تخم ریحان و همچنین برنج بوده است.

منبع
خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا