اخبار داخلی

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اعلام داشت: امکان صدور مجوز فعالیت استخراج رمز ارز متقاضیان دارای قرارداد معتبر با وزارتخانه های نیرو یا نفت

محسن احتشام – دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی اعلام داشت:

با عنایت به وقفه ایجاد شده به واسطه تغییر در دستور العمل نحوه تامین انرژی صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری مراکز استخراج رمز ارز و با عنایت به خسارات و عواقب عدم امکان اخذ مجوز بهره برداری و شروع فعالیت این واحد ها و با توجه به سرمایه گذاری انجام شده ، شتاب بالای تکنولوژی , تولید ماینرهای جدید و کاهش بازدهی و کارایی ماینرهای موجود، استخدام نیرو و …. و در نتیجه تحمیل خسارت و ضررهای جبران ناپذیر به فعالان این حوزه، این موضوع در دستور کار سی و دومین جلسه شورای گفت و گوی استان قرار گرفت که با توجه به فراخوان انجام شده و مشارکت سایر استان ها و پیگیری های انجام شده از سمت دبیرخانه شورا، وزارت صمت و …  نهایتا منجر به صدور آیین نامه جدید و رفع ممنوعیت استخراج رمز ارز از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ و صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای متقاضیان درصورت تأمین برق از طریق نیروگاه های تجدید پذیر با تأیید وزارت نیرو گردید.

با پیگیری و مساعدت ویژه وزارت صمت جهت رفع مشکل صدور مجوز گروهی از دارندگان جواز تاسیس استخراج رمز ارز که دارای قرارداد معتبرتامین انرژی با وزارتخانه های نیرو و نفت بوده اند ,  بخشنامه ای در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ صادر, که امکان صدور مجوز فعالیت رمز ارز برای این گروه با رعایت مقررات وزارتخانه های ذکر شده فراهم گردید.

براساس بخشنامه شماره ۳۱۰۴۲۹/۶۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵:

برای متقاضیان دارای جواز تأسیس استخراج رمز ارز (معتبر یا فاقد اعتبار) که دارای قرارداد معتبر تأمین برق و یا گاز از وزارت نفت و یا وزارت نیرو می باشند. صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید جواز تأسیس با تأیید قرارداد و استعلام از ارکان ذیربط وزارت خانه های ذکر شده بلامانع می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا