اخبار داخلی

تجلیل از چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی

با  حضور ریاست، اعضای هیأت رئیسه و نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند و  فعالان اقتصادی استان،معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان از چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی تجلیل شد.

جواد اشرفی  در مراسم در آیین تکریم ملی از “سیدمحمدحسین زینلی” چهره ماندگار صنعت در بیرجند با بیان اینکه تلاش داریم تا در همه حوزه‌های استان برگزاری این جلسات تکریم ادامه یابد اظهار داشت: آنچه ما به دنبال خروجی ان از این جلسات هستیم این است که اینگونه جلسات ادامه یابد.

وی با بیان اینکه الگوسازی از چهره شخصیت‌های موفق استان اعم از مهندس زینلی از اهداف برگزاری جلسات تکریم است افزود: خیلی از سرمایه گذاران، چهره‌ها و شخصیت‌ها پول دارند اما نتوانستند در دل مردم محبوبیت ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کویرتایر از آن استان خراسان جنوبی و مردم این دیار است افزود: اگر امروز شاهد محبوبیت مدیر عامل این کارخانه در بین مردم هستیم به دلیل این است که او چهره‌ای مردمی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه ما به مدیر قهرمان نیاز داریم به مدیرانی نیاز داریم که در کنار مدیریتشان مدیریتی قهرمانی داشته باشند، به عبارتی در همه عرصه‌ها اعم از مدیریت سرامد باشند.

وی بیان کرد: امروز در مجموعه کویرتایر آنچه شاهد هستیم انقلاب تولید ناب است که رسالت اجتماعی هم از این مجموعه همان انقلاب تولید ناب است که توانسته است در این سال‌ها حفظ ارزش افزوده را داشته باشد.

چرخ دنده‌های صنعت استان به حرکت درآمده است

سرپرست بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: توفیق شد برای نخستین سال در استان خراسان جنوبی مراسم تکریم چهره ملی صنعت استان را به همت بنیاد ملی نخبگان برگزار کنیم.

ایزدخواه با بیان اینکه مدیر عامل مجموعه کویرتایر با اراده و ایمان راه اعتلای کشور را درپیش گرفت و در این سالها با تلاش و پشتکار این مجموعه موفق را در استان در کشور مطرح کرد گفت: او باخودباوری و اعتماد به نفس به تخصص دانشمندان بومی و ایرانی باور و اعتماد کرد و امروز این جلسه تکریم با مجوز بنیاد ملی نخبگان کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل مجموعه کویرتایر با تلاش و کوشش خود چرخ دنده‌های صنعت استان را به حرکت درآورده است افزود: استان خراسان جنوبی میراث‌دار فرهنگ علم و ادب است و یکی از اقدامات ما در بنیاد نخبگان تکریم چهره‌های شاخص در بخش‌های مختلف خواهد بود.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه استان خراسان جنوبی مهد پرورش عالمان در عرصه‌های علم، دین و فرهنگ است گفت: مکتب پرورش یافتگان انقلاب اسلامی ارزش‌هایی دارد که افراد با ایمان به خدا، امید به آینده، حسن اخلاق اراده عمل و خدمت بزرگ منشی از خصوصیات این مدیران موفق است.

تکریم چهره‌های شاخص تداوم یابد

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: باید تکریم از چهره‌های شاخص استان در بخش‌های مختلف تداوم یابد.

حسین خسروی گفت: ثبت کویرتایر در سال ۱۳۶۶ به دست آیت‌الله ربانی انجام شد و بنده معتقدم باید در این اوضاع و احوال اقتصادی دست کارفرمایان  را بوسید.

وی افزود: کویرتایر به عنوان بزرگترین شرکت صنعتی در خراسان جنوبی است که برای ۸ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از نخبگان تشکر و قدردانی کنیم و چهره ملی ماندگار به عنوان چهره الگو معرفی شود.

خسروی افزود: اگر میخواهیم مشکلات برطرف شود باید در راستای رفع موانع مشکلات گام برداریم.

به صنعت نگاه اندیشمندانه شود

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند نیز با بیان اینکه روز صنعت و معدن فرصت مناسبی برای تجلیل از صنعتگران برتر است گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند نهضت احیای واحدهای اقتصادی استان را آغاز کرده است.

رضایی افزود: باید به صنعت نگاه اندیشمندانه شود چرا که موجب تولید اشتغال مولد و درآمد می‌شود.

زینلی فعالیت‌های چشمگیری که در این مرز و بوم داشته‌اند

عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور نیز در آیین تکریم ملی از “سیدمحمدحسین زینلی” چهره ماندگار صنعت در بیرجند اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم بحث الگوسازی از شخصیت ایشان و بزرگ مردان صنعت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان کشور نیاز به سرلوحه قراردادن افراد شاخص در بخش‌های مختلف دارند، امیدواریم که مهندس زینلی در تربیت جوانان مستعد موفق باشند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه این مراسم در راستای قدردانی از مرد صنعت خراسان جنوبی برگزار شد که جزو فرهنگ ناب ما ایرانی‌ها است، بیان کرد: همچنین از خانواده و همسر این چهره ماندگار صنعت که قطعا در توفیقات ایشان سهم داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

ابراهیمی عنوان کرد: امروز پاسداشت زحمات، خدمات و فعالیت‌های مهندس زینلی نسبت به خراسان جنوبی، کشور و مردم است و همچنین بابت سازندگی و فعالیت‌های چشمگیری که در این مرز و بوم داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان در رویکرد جدید خود در یکی دو سال اخیر علاوه بر سرآمدان علمی، سرآمدان حوزه صنعت، فناوری، نوآوری و سرآمدان کارآفرینی را هم مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: سرآمدی در حوزه صنعت، فناوری، نوآوری و کارآفرینی شایسته مهندس زینلی است.

ابراهیمی گفت: مدیرعامل شرکت کویرتایر به عنوان چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای به دانش، فناوری، توسعه کارآفرینی، تولید داخلی، تمرکز بر صنعت و توجه به نوآوری و ترویج آن به لایه‌های مختلف صنعت داشته‌اند که در کمتر مدیری می‌توان تجمیع این ویژگی‌ها را پیدا کرد.

وی توجه به زادبوم و زادگاه را از دیگر ویژگی‌های ممتاز چهره ماندگار صنعت استان دانست و گفت: توجه ایشان به زادگاهشان و توجه به بهره‌وری، جذب استعدادها و نخبگان، تولید محصولات متنوع، جدید و قابل رقابت در سطح بین المللی از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این چهره ماندگار است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این توفیقات در حالی بوده که مشکلات زیادی در چند سال اخیر از جمله تحریم‌ها، کاهش قدرت خرید مردم، مشکلات در تامین مواد اولیه، منع صادرات، واردات محصولات کم کیفیت، نرخ گذاری دستوری، افت تولید ناشی از قطع برق و گاز و کرونا همانند جاده‌های سنگلاخی عمل کرده است ادامه داد: توفیق در این جاده ناهموار باعث شده که امروز مدیرعامل کویرتایر جزو چهره‌های ملی صنعت کشور قرار گیرند.

افزایش ظرفیت تولید کارخانه کویرتایر طی چند ماه آینده 

مدیر عامل کارخانه کویرتایر نیز با بیان این سوال که افراد شایسته تقدیر چه کسانی هستند؟ و نخبه کیست؟ گفت: کسانی که در کنار اروند کنار، فضای امنیت کشور را برای ما رقم زدند نخبه‌اند. نخبه همسر شهدا و مادران شهدا هستند که پایه گذار جبهه مقاومت در عالم شدند.

سیدمحمدحسین زینلی با بیان اینکه روستازاده‌ای هستم که امروز به برکت دولت سیزدهم آمده‌ام و تجلیل شدم گفت: من به جز کار، تلاش، خلاقیت و ایجاد اشتغال برای جوانان چه کرده‌ام؟ نسل‌ها باید بدانند اگر صبوری کردیم اخلاص و مردم محوری بوده و خدا می‌بیند ۴۱ سال است در استان کار می‌کنیم.

زینلی گفت: کار در نظام جمهوری اسلامی ایران برایم شیرین بوده و هست و لحظه‌ای از کار و تلاش خالی نبودم؛ خرد جمعی، لطف خدا، همراهی همه پرسنل و بازنشستگان که عمرشان را در این راه گذاشتند خوشبختانه امروز کویرتایر سرآمد است.

وی اظهار داشت: من ادعای نخبگی ندارم اما بستر خوبی برای نخبه پروری در کویرتایر داریم.

مدیر عامل کارخانه کویرتایر گفت: کویرتایر یک بنگاه اقتصادی مردم پایه است و در چند ماه آینده ظرفیت خود را افزایش خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا