اخبار داخلی

خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی رتبه دوم ملی بخش کشاورزی را کسب کرد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم، در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده پرداختن به تولید و کار از اهمیت زیادی برخوردار است و خراسان جنوبی با وجود کمبود زیرساخت‌های اولیه و دوری از مرکز اما توانسته گام‌های خوی در این راه بردارد.

یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی انتخاب کشاورزان نمونه و پیشگامان رونق تولید در سال ۹۸ است که خراسان جنوبی امسال توانست رتبه دوم را در کشور به دست آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این راستا صبح امروز در نشست خبری پیشگامان عرصه تولید محصولات کشاورزی و دامپروری اظهار داشت: امسال ۹ نفر از خراسان جنوبی توانستند افتخار بخش کشاورزی شوند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته در بخش کشاورزی گام‌های خوبی برداشته شده که بابت این امر خدا را شاکریم افزود: در سال ۹۸ مانند سال گذشته خراسان جنوبی حائز رتبه برتر در بخش کشاورزی شد.

غلامرضا قوسی گفت: تولیدکنندگان با وجود شرایط سخت که در بخش کشاورزی بود توانستند برای سومین سال پیاپی مقام دوم کشور را با ۹ نفر تولیدکننده برتر کسب کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: برای معرفی افراد برتر بعد از شناسایی تولیدکنندگان ۵۷ پرونده در استان بررسی شد که  از این تعداد ۲۰ پرونده شرایط لازم را برای معرفی بع کشور داشتند.

وی عنوان کرد: در مرحله بعد بازدید از واحدها تولیدی انجام شد که در بازدیدهای میدانی مقرر شد نه نفر از ۲۰ نفر به عنوان تولیدکننده ملی انتخاب شوند و مورد تجلیل قرار بگیرند که به این ترتیب خراسان جنوبی برای سومین سال پیاپی مقام دوم را  کسب کرد.

قوسی افزود: این موفقیت توفیق بزرگی است  زیرا سطح تولید ما در قیاس با استان‌های مجاور مانند خراسان رضوی و فارس کمتر بود اما با همه شرایط برای سومین سال مقام دوم را کسب کردیم که نتیجه همت، تلاش و درایت تولیدکنندگان است و این موفقیت وظیفه ما را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید پیشگام در زمینه ترویج نهادهای دامی باشند و در راستای ترویج پیش قدم و ارتباط صمیمی با دیگر کشاورزان داشته باشند و به عنوان افراد صاحب نظر در جلسات حضور داشته و با هماهنگی و همکاری در راستای اهداف مدنظر گام برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا