اخبار داخلی

شرایط شبانه‌روزی شدن پایانه مرزی ماهیرود فراهم شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود و تمایل طرف افغانستانی برای انجام مبادلات از طریق مرزهای استان، خواستار شبانه‌روزی شدن پایانه مرزی ماهیرود هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم ، جواد اشرفی در دیدار مشاور نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و رئیس ادره امور مرزهای پلیس گذرنامه فراجا به منظور بررسی راهکارهای شبانه‌روزی شدن فعالیت در پایانه مرزی ماهیرود، اظهار داشت: با توجه به اهداف دولت سیزدهم و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، شرایط مرز ماهیرود، آمار مبادلات تجاری و میزان تردد از این مرز، موضوع شبانه‌روزی شدن ماهیرود بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها و تأمین امکانات و تجهیزات لازم در مرز، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌های مستقر در مرز به ویژه گمرک و مرزبانی و … می‌توان شاهد توسعه مبادلات تجاری از این مرز بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی در ادوار گذشته کم‌توجهی شده، اظهار داشت: نیروی انسانی سازمان‌های مستقر در مرز و عدم امکان جذب نیرو متناسب با توسعه فعالیت‌های تجاری گمرک مرزی ماهیرود(پایانه، بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی) و همچنین کمبود امکانات رفاهی و اقامتی موجود در مرز ماهیرود، متناسب و کافی برای مراجعه‌کنندگان و رانندگان نیست.

اشرفی با تأکید بر اینکه رفع این مشکلات در برنامه‌های استان است، متذکر شد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری در استان نیازمند اعتبارات ویژه کشوری هستیم.

وی با اشاره به حجم مبادلات تجاری استان در هشت ماهه اول سال جاری گفت: میزان یک میلیون و  ۵۱۰ هزار و ۴۷۵ تن کالا با ارزش حدود ۴۲۴ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های‌مرزی استان صادر شده که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۲ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود و تمایل طرف افغانستانی جهت انجام مبادلات از طریق مرزهای خراسان جنوبی، خواستار شبانه‌روزی شدن پایانه مرزی ماهیرود هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا