راهنمای ثبت درخواست کارت عضویت بازرگانی

متقاضی محترم
باسلام، به پیشخوان اینترنتی مدیریت امور کارت های عضویت و بازرگانی در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند به آدرس اینترنتی cscs.ir مراجعه می فرمایید.
بااستفاده از این پیشخوان می توانید نسبت به ثبت نام درخواست صدور،تمدید،تغییر،انتقال،المثنی و یا تغییر نوع کارت عضویت یا بازرگانی خود اقدام نمایید. درصورت نیاز به راهنمایی در مورد مدارک وشرایط مورد نیاز با اتاق بازرگانی-اتاق تعاون مربوطه و در صورت نیاز به راهنمایی در مورد مسائل فنی با مرکز پشتیبانی سامانه به شماره ۸۵۷۳۳۹۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.مراحل ثبت نام درخواست به صورت زیر است:
۱. ابتدا اطلاعات خود را در این پیشخوان ثبت نمایید.

۲. سپس فرم هایی که به صورت الکترونیکی در اختیار شما قرارداده می شود را چاپ نموده و با مراجعه به سازمان های مربوطه،گواهی های مورد نیاز را اخذ کنید.

۳. در ادامه، اطلاعات پرونده خود را تکمیل نموده و پس از اسکن تصویر مدارک،فایل های مربوطه را در این پیشخوان بارگذاری نمایید.

۴. با ثبت درخواست وتایید نهایی، پرونده شما به صورت الکترونیکی برای اتاق مربوطه ارسال می گردد.

۵. بررسی پرونده شما به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
* درصورت ناقص بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به شما اطلاع داده می شود تا با مراجعه مجدد به همین پیشخوان،اطلاعات و مدارک را تکمیل نمایید.
* درصورت کامل بودن پرونده، از طریق پیامک و پست الکترونیکی به شما اطلاع داده می شود تا با در دست داشتن اصل مدارک،جهت تکمیل ثبت نام به اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی یا اتاق تعاون مربوطه مراجعه نمایید.

۶. تا زمانی که کارت را تحویل نگرفته اید، می توانید با مراجعه مجدد به این پیشخوان از آخرین وضعیت درخواست خود در اتاق بازرگانی/ اتاق تعاون/سازمان صنعت و معدن و تجارت مربوطه مطلع شوید.


مناسب است قبل از آغاز ثبت درخواست،به نکات زیر توجه شود:
۱. حتماْ از مرورگرIE (Microsoft Internet Explorer) ، نسخه ۶ به بعد استفاده شود.
۲. در حین ثبت درخواست،از دکمه های back و forward مرورگر استفاده نشود.
۳. پرکردن اقلام اطلاعاتی که با علامت * مشخص شده اند،الزامی است.
۴. درهر مرحله از تکمیل فرم ها،تنها با زدن دکمه مرحله بعد،اطلاعات درج شده در آن بخش ذخیره می شود.
۵. در هیچ یک ازبخش ها و صفحات سامانه،نیازی به تغییر صفحه کلید از فارسی به انگلیسی نمی باشد.
۶. در طی مراحل ثبت درخواست،اطلاعات پرونده شما به صورت خودکار در این سیستم ذخیره می گردد و چنانچه به هرعلتـی(قطع شدن ارتباط اینترنتی،آماده نبودن مدارک و…) ادامه ثبت اطلاعات برای شما میسر نبود،یک ماه فرصت دارید تا با مراجعه مجدد به همین پیشخوان در خواست خود را تکمیل نمایید. ولی در صورت تکمیل نکردن پرونده تا حداکثر یک ماه ، درخواست ناقص  حذف گردیده و لازم است ثبت اطلاعات را مجددا از مرحله اول آغاز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا