اخبار داخلی

با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند صورت گرفت:برگزاری دومین اردوی جهادی سردار شهید احمد صمیمی ترک در شهرستان درمیان (روستای آواز)

دومین اردوی جهادی سردار شهید احمد صمیمی ترک با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در شهرستان درمیان (روستای آواز) با هدف ارائه خدمات فنی و مهارتی از جمله تعمیر خودرو، تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری، آرایشگری، تعمیر چرخ خیاطی و …  و همچنین در بحث مشاوره  هم مشاوره خانواده، مشاوره روانشناسی، مشاوره مربوط به فیزیوتراپی، مشاوره حقوقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع ،معدن و کشاورزی بیرجند،«مهدی هنری»،مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی  در حاشیه بازدید از گروه جهادی سردار شهید احمد صمیمی ترک در روستای آواز شهرستان درمیان  گفت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی در حوزه فعالیت‌های جهادی تجمیع گروه های جهادی و خدمت رسانی متمرکز در نقاط مختلف سطح استان است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته با حضور در هر شهرستان و روستاهای آن گروه‌های جهادی متخصص به صورت متمرکز بر اساس نیاز روستاییان عزیز در زمینه‌های مختلف از جمله گروه‌های فنی و مهارتی، گروه‌های مربوط به بسیج جامعه‌پزشکی، گروه‌های مشاوره‌ی حقوقی و مشاوره‌ی خانواده و موضوعات روانشناسی و همچنین موضوعاتی که مربوط به بحث‌های عمرانی یا آموزش‌ها و توانمندسازی در حوزه‌ی اشتغال مبتنی بر نیازهای هر منطقه خدماتی ارائه خواهند کرد.

هنری با توجه به اینکه یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در استان سازماندهی شدند، افزود: بیش از ۹۰۰ گروه محل محور هستند و مابقی در اقشار مختلف برنامه‌ریزی شده اند و حدود ۱۳۰ گروه جهادی تخصصی مشخص در زمینه‌های مختلف وجود دارد که حضور گروه‌های تخصصی در نقاط هدف مشخص شده می‌تواند کمک خوبی برای حل مشکلات مردم داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز هم در اردوی جهادی که در روستای مرزی آواز از شهرستان درمیان برگزار شده است بیش از ۷۰ نفر از جهادگران سطح شهرستان و برخی‌ از مرکز استان تجمیع خدمات جهادی را در این روستا به مردم عزیز دارند و علاوه بر خدمات این گروه‌های جهادی، مشکلات مردم هم از طریق نمایندگان مجلس و همچنین استانداری جمع‌بندی شده و انشاالله پیگیری مشکلات انجام خواهد شد.

هنری گفت: با توجه به برنامه‌ریزی ها انجام شده در آستانه سال جدید، تاکنون حضور ۸ گروه جهادی از دانشگاه‌ های تهران در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز از ۲۵ اسفند ماه به بعد هماهنگ شده که بیش از ۴۵۰ نفر از جهادگران غیر بومی و از دانشگاه‌های تهران در پنج شهرستان استان در این ایام در کنار جهادگران بومی حضور پیدا خواهند کرد و خدمت رسانی گسترده ای را به مردم استان خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در اردوهای جهادی تجمیعی برنامه‌ریزی شده بیش از ۲۰ مورد خدمات جهادی را به مردم عزیز داریم، گروه‌های جهادی فنی و مهارتی در زمینه‌های مختلف از جمله تعمیر خودرو، تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری، آرایشگری، تعمیر چرخ خیاطی و … خدمات ارائه می کنند و همچنین در بحث مشاوره ای هم مشاوره خانواده، مشاوره روانشناسی، مشاوره مربوط به فیزیوتراپی، مشاوره حقوقی و همچنین مشاور استعدادسنجی کودکان را در برنامه پیش بینی کردیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در موضوعات پزشکی هم پزشک عمومی در برنامه انشالله پیش‌بینی شده که تامین هزینه‌های دارویی از طریق خیرین انجام شده و به دوستان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: در زمینه‌ دامپزشکی، واکسیناسیون دام در برنامه‌ی گروه‌های جهادی قرار گرفته است، به طور کلی در هر شهرستان گروه‌های جهادی متخصص اقشار بسیج و صنوف براساس ظرفیت سنجی انجام شده حضور پیدا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا