اخبار داخلی

جلسه هماهنگی برای مشارکت فعالان اقتصادی در دومین نمایشگاه بین المللی محصولات مصرفی کراچی-پاکستان

علیرضا خامه زر، رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند در جلسه هماهنگی برای مشارکت فعالان اقتصادی در دومین نمایشگاه بین المللی محصولات مصرفی کراچی-پاکستان که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد اظهار کرد: خراسان جنوبی برای بحث صادرات پتانسیل های خوبی در حوزه محصولات کشاورزی دارد.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی در زرشک مقام اول، زعفران مقام دوم و در مورد محصول استراتژیک عناب نیز مقام اول را داریم که از این ظرفیت ها می توان برای توسعه بیشتر صادرات با کشورهای همسایه استفاده کرد.
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و توسعه صادرات اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نیز کارخانه مهم تولید لاستیک و همچنین تولید کاشی، چینی بهداشتی و سیمان را داریم، گفت: خراسان‌جنوبی در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ نیز پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که از این جهت نیز می‌توان استفاده کرد.
خامه زر اظهار کرد: در حوزه نمایشگاه خارجی تاکنون در دو- سه نمایشگاه شرکت کردیم و برای توسعه معرفی کالاهای خراسان جنوبی در عرصه بین المللی نیز فعالیت های بسیار خوبی در چند سال گذشته انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه پاکستان به واسطه دسترسی راحتر و جمعیت بالا بازار مناسبی برای تجارت برای خراسان جنوبی است، یادآور شد: حجم تجارت ما با پاکستان در سال۹۷ کمتر از ۱.۵ میلیارد دلار بود که با توجه به هدف گذاری
سعید بهشتی، رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: پاکستان با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ میلیون جمعیت و با تکیه بر واردات برای تأمین نیازها بازار هدف مناسبی است.
وی بیان کرد: طبق طراز تجاری کشور پاکستان، این کشور۲۰ میلیارد دلار صادرات و ۵۰ میلیارد دلار واردات داره که نشان از طراز منفی صادرات آن دارد.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: کشور پاکستان با توجه به این پتانسیل ها می تواند جایگزین مناسب کشورهایی باشد که به واسطه تحریم مبادلات خود را با ما کاهش داده اند و از این جهت باید از فرصت حضور نمایشگاه بین المللی محصولات مصرفی پاکستان استفاده کرد.
بهشتی گفت: البته غیر از ایران ۵-۶ کشور دیگر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت وعمده محصولات ارائه شده در نمایشگاه نیز مصولات مصرفی است.
وی با اشاره به اینکه از نظر هزینه‌ای شرایطی که برای شرکت های استان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده بسیار مطلوب است، بیان کرد: از هر شرکت دو تفر اقامت رایگان خواهند داشت.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با تبیین اینکه نمایشگاه از اول تا سوم آذرماه در شهر کراچی پاکستان برگزار می‌شود، بیان کرد: سعی بر این است که در صورت استقبال از این نمایشگاه توسط شرکت های خراسان جنوبی یک جایگاه ویژه برای استان در خراسان جنوبی در نظر بگیریم.
بهشتی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات نباید فقط به بازار افغانستان بسنده کنیم، ادامه داد: کشورهای پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و سایر همسایگان شرقی نیز بازارهای هدف مناسبی برای صادرات محسوب می شوند.
وی گفت: در نمایشگاه محصولات مصرفی پاکستان محصولاتی چون کالاهای بهداشتی، آرایشی، کالاهای کودک و اسباب‌بازی، لوازم خانگی، محصولات ورزشی، زیورآلات و سایر کالاهای مرتبط می‌تواند در این نمایشگاه ارائه شود.

اسدی،مجری نمایشگاه پاکستان در این جلسه افزود:در این نمایشگاه بیش از ۵۰ هزار نفر از تجار و بازرگانان کشورهای منطقه  و بیش از ۴۰۰ مشارکت کننده خارجی در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر مربع  حضور دارند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در بندر کراچی بعنوان هاب تجارت پاکستان می باشد و پاکستان بازار هدف مناسبی برای توسعه تجارت در خراسان‌جنوبی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا