اخبار داخلی

در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند مطرح شد. نمایشگاه توانمندی‌های خراسان‌جنوبی در مرز تشکیل شود

فعالان حوزه صنعت خراسان‌جنوبی پیشنهاد تشکیل نمایشگاه توانمندی‌های استان در مرز را در کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کردند.

حمیدرضا امینی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: فعالان و صنعتگران خراسان جنوبی در زمینه مسائل مرتبط بانکی، دارایی، تأمین اجتماعی و مالیات مشکلات عدیده‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در حوزه اقتصاد سال بسیار سختی را پیش رو داریم، بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال به نام رونق تولید باید تلاش کنیم با همکاری دولت و بخش خصوصی مشکلات به حدأقل برسد.

فعالان اقتصادی مطالبه گر باشند

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: کار کارشناسی در حوزه اقتصاد و مطالبه گری از جمله رسالت‌های اتاق بازرگانی است.

امینی با تقدیر از همکاری‌های گمرک خراسان‌جنوبی افزود: گمرک خراسان جنوبی در بحث اقتصادی نقطه قوت استان است و هیچگاه در موضوعات گمرکی مشکل لاینحلی برای فعالان اقتصادی و تولید کنندگان خراسان جنوبی وجود نداشته است.

محمد علی خاشی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در این جلسه خطاب به اعضای کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و تعدادی از تولیدکنندگان خراسان‌جنوبی گفت: گمرک استان در مسائل و مشکلات گمرکی در کنار فعالان اقتصادی است.

گمرک خراسان‌جنوبی همراه فعالان اقتصادی است

وی بیان کرد: اینگونه تصور نشود که اگر در گمرک بندرعباس یا فرودگاه امام تهران مشکل گمرکی برای تولیدکننده خراسان‌جنوبی به وجود آمد، ارتباطی با داخل استان ندارد بلکه همواره پیگیر موضوعات خواهیم بود.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی ادامه داد: بخش خصوصی و بخش دولتی زنجیره‌وار در کنار هم هستند تا بتوانند برای موضوعاتی چون رونق تولید و اشتغال زایی گام‌های مؤثری بردارند و هیچگاه جدای از یکدیگر نبودند.

خاشی افزود: پیشنهاد می‌شود که یک نمایشگاه از توانمندی‌ها و تولیدات خراسان‌جنوبی در مرز راه‌اندازی شود چرا که بی شک در حمایت از تولید کنندگان نقش آفرین خواهد بود.

حرکت برای رفع موانع تولید باید رو به جلو باشد

علیرضا خامه زر، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به ضرورت مطالبه گری در خراسان‌جنوبی برای حل مشکلات تولیدکنندگان گفت: مشکلات یک روزه حل نمی‌شود ولی حرکت ما برای رفع موانع تولید باید روبه جلو باشد.

وی با تبیین اینکه اتاق بازرگانی پیگیر مشکلات تولید کنندگان است، بیان کرد: بانک، دارایی و تأمین اجتماعی گاه مشکلات عدیده ای را برای تولیدکنندگان به وجود می‌آورند.

خامه زر ضمن استقبال از راه اندازی نمایشگاه توانمندی خراسان جنوبی در مرز، یادآور شد: در بحث تأمین اجتماعی و دارایی مشاورهای خوبی در اتاق فعال هستند که تولید کنندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون صنعت انتخاب شد

همچنین با رأی گیری از اعضای کمیسیون محمد علی رمضانی به عنوان نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند انتخاب و اعضا تصمیم گرفتند سه شنبه ابتدایی هر ماه را در جلسه کمیسیون صنعت اتاق حضور داشته باشند.

تأکید بر اجرایی شدن مصوبات کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، ضرورت ریسک پذیری مدیران، حل نشدن مشکلات تولیدکنندگان خراسان‌جنوبی علی‌رغم مطرح شدن مکرر در جلسات، افزایش قیمت موارد اولیه، مشکلات تولیدکنندگان در موضوعات مرتبط با تأمین اجتماعی، مالیاتی و دارایی از جمله مشکلات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند بود.

لازم به ذکر است در این کمیسیون آرش وحیدنیا، علیرضا الهیاری، محمدعلی رمضانی، علی حاجی زاده، عبدالرحمن آبگرمی، سید یحیی حسینی، سید حسین جعفری، محمد رضا دهقان، محمد هادی موهبتی، سید رضا حائری، علی اکبر دعاگو و نرگس خاتمی به عنوان اعضای کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند انتخاب شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا