اخباراخبار داخلی

با صدور بیانیه ای از طرف اتاق بازرگانی بیرجند تاکید شد: دعوت از فعالان اقتصادی برای حضور در پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی بیرجند

این روزها در بیشتر محافل فعالان اقتصادی، صحبت از انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و اتاق ایران است.همه به وظایف قانونی اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان مشاور سه قوه واقف هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان این جمله، اتاقی را پویا خواند که با استفاده از تجربیات گذشته، آینده مطلوبی را خلق کند تا فعالان اقتصادی بتوانند برای رسیدن به وضعیت مطلوب و تغییر شاخص‌های رشد اقتصادی در محیطی با ثبات و قابل پیش‌بینی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات دهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و پنجمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند در اسفند امسال، رئیس این تشکل بخش خصوصی به منظور دعوت به حضور و مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی استان در این رویداد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

اتاقی پویا است که با استفاده از تجربیات گذشته، آینده مطلوبی را خلق کند تا فعالان اقتصادی بتوانند برای رسیدن به وضعیت مطلوب و تغییر شاخص‌های رشد اقتصادی در محیطی با ثبات و قابل پیش‌بینی تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند.

دراین میان شاید فعالان اقتصادی دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی داشته باشند اما موضوع مهم و مورد نظرهمه باید این باشد که با توجه به جایگاه فعلی بخش خصوصی و چشم انداز موقعیت آن ها، اتاق‌ها به‌عنوان متولیان بخش خصوصی چه افقی را باید برای آینده تبیین و چه بیانیه، ماموریت و اهداف جدیدی را تعریف کنند تا بخش خصوصی بتوانـد جایگاه واقعی خود را در نقش‌آفرینی توسعه اقتصادی و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تحقق برنامه های توسعه اقتصادی و عملیاتی کردن مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و رسیدن به جایگاه افق ۱۴۰۴ ایفا کند.

حضور در انتخابات اتاق‌های بازرگانی علاوه بر سهیم شدن در تصمیم‌گیری موجب افزایش سرمایه اجتماعی کشور و اقتدار ملی در برابر تلاطم‌های اقتصادی است. استفاده از مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی کشور و رشد آگاهی مردم نسبت به اهمیت و جایگاه صنعت در توسعه ملی و ایجاد همبستگی میان مدیران اقتصادی و صنعتی و شناخت و حمایت از منافع مشترک آنها و تجمیع توانایی و تجارب مدیران صنعتی و اقتصادی کشور برای افزایش بهره‌‌وری گام مهم و خروجی مناسب و مشارکت در امر انتخاب فعالان اقتصادی در این انتخابات خواهد بود.

فعالان اقتصادی باید به دور از هر گونه جناح‌بندی و احساساتی عمل کردن، با مشارکت همه‌جانبه و حضور گسترده براساس انتخابی شایسته‌ و عقلانی تصمیم استراتژیک اتخاذ کنند که اهدافی براساس خرد جمعی، منافع ملی و فعالان اقتصادی را تامین کنند.

این مهم به حضور و مشارکت همه‌جانبه فعالان اقتصادی دارای کارت عضویت و بازرگانی در انتخابات با رعایت منشور اخلاقی و رقابتی سالم و دوستانه وهمچنین فراهم کردن زمینه حضور و دعوت از افراد با تجربه، تحصیلکرده، توانمند و دلسوز و با تفکرات اجتماعی و ملی برای حضور در ترکیب هیئت نمایندگان، هیات رییسه و کمیسیون تخصصی اتاق‌های شهرستان و ایران نیاز دارد.

 استفاده از نیروهای باتجربه، تحصیلکرده، با انگیزه و خلاق در اتاق و واگذاری امور به افراد شایسته، نهادینه کردن مفاهیم مدیریت علمی جهت شکل‌گیری نظام‌های نوین مدیریتی و فرهنگ سازمانی در شأن و جایگاه فعالان اقتصادی به منظور افزایش کارآیی و بهره‌وری و اثربخشی و استقرار و ارایه الگوی مناسب به‌ سازمان‌های یادگیرنده از نظام‌های مدیریت علمی بخش خصوصی به منظور تغییر بنیادی نظام‌های مدیریتی کشور از سنتی به علمی نیز ضرورت دارد.

 فرهنگ‌سازی هر چه بهتر برای اجرای مفاهیم بازاریابی اجتماعی به‌جای بازاریابی محض بین فعالان اقتصادی عضو و غیرعضو اتاق یعنی بازاریابی مبتنی بر رفاه اجتماعی، منافع ملی به جای بازاریابی مبتنی بر رفاه شخصی و منافع شخصی و ترویج فرهنگ نیکوکار و کار آفرینی نیز در مولفه های انتخابات مورد توجه است.

 دفاع از حقوق مادی و معنوی فعالان اقتصادی عضو و غیرعضو در مراجع قانونی، تصمیم‌گیری و فراهم کردن هر چه بهتر تسهیل فضای کسب و کار برای  سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، صادرات و واردات و … و مدیریت بر فضای کسب‌وکار به معنای واقعی به منظور حاکمیت قانون بر اراده‌های شخصی از دیگر شاخص های مورد نظر در انتخاب اعضا است.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با ارتقای توانمندی‌های کارشناسی به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی با وظایف و اختیارات متعدد قانونی از جمله ارائه نظر مشورتی درخصوص لوایح و طرح‌های مربوط، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی در اجرای قوانین و مقررات جاری، همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سایر مراجع ذی‌ربط به‌منظور اجرای قوانین و مقررات مربوطه، ارتباط با اتاق سایر کشورها، شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری داخلی در امور تولیدی بالاخص تولید کالاهای صادراتی و کمک به حل و فصل مسائل بازرگانی داخلی و خارجی اعضا نقش مهم و قابل‌ توجهی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد.

در پایان منتظر حضور اعضا و فعالان عرصه صنعت و تجارت استان پای صندوق‌های رای انتخابات پنجمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند خواهیم بود. امیدواریم با انتخاب آگاهانه شاهد بالندگی و مطالبه‌گری شایسته بخش‌خصوصی و اثر آن در اقتصاد کشور و استان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا