اخبار داخلی

۱۱ واحد صنعتی و ۱۵ معدن راکد استان خراسان جنوبی فعال شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعال شدن ۱۱ واحد صنعتی و ۱۵ معدن راکد استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی بیرجند به نقل از خبرگزاری تسنیم، حامد آریافر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی ۷۷۵ معدن و ۵۵۳ واحد صنعتی دارد و ۱۴ هزار فرصت شغلی در صنعت، ۱۳ هزار فرصت شغلی در معادن و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در اصناف و خدمات ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از راه‌اندازی شهرک طلا و مس استان در چند سال آینده خبر داد و گفت: نبود زیرساخت‌های آب و برق، دو معضل معادن به‌ویژه معادن طلای استان است که تلاش می‌شود از پساب فاضلاب در تأمین آب صنایع استفاده شود.

وی افزود: معادن سنگ استان نیز برای صادرات مشکل حمل‌ونقل دارند که امیدواریم با بهره‌برداری از راه‌آهن استان این مشکل رفع شود.

آریافر عنوان کرد: از آغاز امسال ۱۱ واحد صنعتی و ۱۵ معدن راکد استان فعال شدند و سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان نیز بیش از ۷ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: ۳ معدن طلای کودکان، هیرد و شادان دارای کارخانه فرآوری طلا در کنار معدن خود هستند و شمش طلا تولید می‌کنند و طی چند سال آینده شهرک طلا و مس در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود تا طلای تولیدی در خراسان جنوبی خارج نشود و در خود استان تبدیل به مصنوعات طلا و مس شود تا اشتغال در این بخش افزایش یابد.

آریافر افزود:  تنها ۶ درصد از اکتشافات معدنی خراسان جنوبی تاکنون، تبدیل به معدن و عملیات استخراج شده و هنوز ۹۴ درصد اکتشافات معدنی، مراحل تکمیلی خود را طی نکرده‌اند تا زمینه استخراج آن‌ها فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا